News

Iirimaal õuesõppe meetodeid õppimas 26. May HKHK


Mai teisel nädalal toimus Erasmus+ koostööprojekti “Juggle - Creative ways to develop key competences of Life Long Learning” kohtumine Iirimaal, Tralees, Kerry maakonnas. 

Meie kooli esindasid Heli Heimo, Liis Rüü, Reet Saareväli, Heidi Simisker ning Liisi Karydi. Projekti kohtumise eesmärgiks oli omandada õuesõppe pedagoogilisi praktikaid ning arutada projekti väljundite üle. Kohapeal võtsid meid vastu projektipartnerid Tomas Aylward ja Michael Hall  Munster Technological University’st (MTU).

Üheks “Juggle” projekti eesmärgiks on anda välja teatmik erinevatest loovpedagoogika suundadest ning iga projektipartneri ülesandeks on korraldada kindlal teemal kohtumine. Iirimaa teemaks oli õuesõppe võimalused ning kohtumise pealkirjaks “Let’s go outside.” Lisaks teeb iga riik vähemalt viis ülesandekaarti, mis seotud tema teemaga selles projektis. Iga kaart esindab vähemalt ühte tunnikava ja selle kaudu omandatavaid pädevusi. HKHK teemaks on selles projektis digipedagoogika ning meie võõrustada oli märtsis kohtumine teemal “Let’s go digital

Iirimaal jagunesime kahte rühma. Liisi ja Heli olid kaartide ja teatmiku koostamise grupis ja Liis, Heidi ning Reet tegid kaasa praktilistes töötubades. 

Praktilised töötoad toimusid enamjaolt õues MTU-le kuuluvas väliklassis ehk siis kooli juures asuvas metsatukas. Ühel päeval viidi ka kogu projektirahvas lähedalasuvasse Banna randa surfitundi saama ning tutvuma Atlandi ookeani kui elukeskkonnaga. Õuesõppe keskendus eksperimentaalsele õppimisele: õpid läbi tegemise, viibid päris keskkonnas, leiad eri viise, kuidas lahendada ning emotsioonid ja tehtud vead aitavad õpitut meelde jätta. Nii me tegutsesimegi, täites erinevaid ülesanded, näiteks katusealuse ülespanemine õuesõppe klassi, et oleks kuhu vihma eest varjuda; metsast leitud puupulkadest pildiraamide valmistamine, oma isikliku sidruni tunnuste väljaselgitamine ja palju muud põnevat. Ookeani ääres peale surfitundi saime korjata erinevaid mereande - krabisid, teokarpe, mererohtu, kive, puidutükke; kõike, mida vesi rannale uhtunud ning nende kaudu õppida. Osad ülesanded olid keskendunud praktiliste oskuste omandamisele, teised jällegi eneseväljandamisele, suhtlemisele ja oma emotsioonide kuulamisele. Alles viimasel päeval tutvustati osalistele antud õppe metoodilist poolt: õpetaja kui ülesande andja ja kõrvalt vaatleja, aluseks siis Kolb’i eksperimentaalse õppimise ring ja seiklusliku õpetamise/õppimise raamistik.

Kohtumisest võttis osa ka Soome partner Sirkus Magenta, kes korraldas töötoad sealsetele õpetajatele. Sama toimus märtsis ka HKHK-s, kus meie õpetajad said omandada tsirkusemetoodikaid ja kätt proovida erinevate põnevate vahenditega.

Juggle” projektis osalemisest räägib 1. juunil toimuval Praktikate päeval lähemalt Liisi Karydi, kes on osa võtnud kõigist selle projekti kohtumistest. Viimane õpetajate kohtumine toimub juunis Helsingis, kus minnakse külla Sirkus Magentale ning kõik töötoad toimuvadki tsirkuse ruumides. Sügiseks jääb veel töö teatmiku ja ülesandekaartidega ning kui kõik valmis, siis saame tehtut ka lähemalt huvilistele presenteerida.

Mai teisel nädalal toimus Erasmus+ koostööprojekti “Juggle - Creative ways to develop key competences of Life Long Learning” kohtumine Iirimaal, Tralees, Kerry maakonnas. 

Meie kooli esindasid Heli Heimo, Liis Rüü, Reet Saareväli, Heidi Simisker ning Liisi Karydi. Projekti kohtumise eesmärgiks oli omandada õuesõppe pedagoogilisi praktikaid ning arutada projekti väljundite üle. Kohapeal võtsid meid vastu projektipartnerid Tomas Aylward ja Michael Hall  Munster Technological University’st (MTU).

Üheks “Juggle” projekti eesmärgiks on anda välja teatmik erinevatest loovpedagoogika suundadest ning iga projektipartneri ülesandeks on korraldada kindlal teemal kohtumine. Iirimaa teemaks oli õuesõppe võimalused ning kohtumise pealkirjaks “Let’s go outside.” Lisaks teeb iga riik vähemalt viis ülesandekaarti, mis seotud tema teemaga selles projektis. Iga kaart esindab vähemalt ühte tunnikava ja selle kaudu omandatavaid pädevusi. HKHK teemaks on selles projektis digipedagoogika ning meie võõrustada oli märtsis kohtumine teemal “Let’s go digital

Iirimaal jagunesime kahte rühma. Liisi ja Heli olid kaartide ja teatmiku koostamise grupis ja Liis, Heidi ning Reet tegid kaasa praktilistes töötubades. 

Praktilised töötoad toimusid enamjaolt õues MTU-le kuuluvas väliklassis ehk siis kooli juures asuvas metsatukas. Ühel päeval viidi ka kogu projektirahvas lähedalasuvasse Banna randa surfitundi saama ning tutvuma Atlandi ookeani kui elukeskkonnaga. Õuesõppe keskendus eksperimentaalsele õppimisele: õpid läbi tegemise, viibid päris keskkonnas, leiad eri viise, kuidas lahendada ning emotsioonid ja tehtud vead aitavad õpitut meelde jätta. Nii me tegutsesimegi, täites erinevaid ülesanded, näiteks katusealuse ülespanemine õuesõppe klassi, et oleks kuhu vihma eest varjuda; metsast leitud puupulkadest pildiraamide valmistamine, oma isikliku sidruni tunnuste väljaselgitamine ja palju muud põnevat. Ookeani ääres peale surfitundi saime korjata erinevaid mereande - krabisid, teokarpe, mererohtu, kive, puidutükke; kõike, mida vesi rannale uhtunud ning nende kaudu õppida. Osad ülesanded olid keskendunud praktiliste oskuste omandamisele, teised jällegi eneseväljandamisele, suhtlemisele ja oma emotsioonide kuulamisele. Alles viimasel päeval tutvustati osalistele antud õppe metoodilist poolt: õpetaja kui ülesande andja ja kõrvalt vaatleja, aluseks siis Kolb’i eksperimentaalse õppimise ring ja seiklusliku õpetamise/õppimise raamistik.

Kohtumisest võttis osa ka Soome partner Sirkus Magenta, kes korraldas töötoad sealsetele õpetajatele. Sama toimus märtsis ka HKHK-s, kus meie õpetajad said omandada tsirkusemetoodikaid ja kätt proovida erinevate põnevate vahenditega.

Juggle” projektis osalemisest räägib 1. juunil toimuval Praktikate päeval lähemalt Liisi Karydi, kes on osa võtnud kõigist selle projekti kohtumistest. Viimane õpetajate kohtumine toimub juunis Helsingis, kus minnakse külla Sirkus Magentale ning kõik töötoad toimuvadki tsirkuse ruumides. Sügiseks jääb veel töö teatmiku ja ülesandekaartidega ning kui kõik valmis, siis saame tehtut ka lähemalt huvilistele presenteerida.