Erasmus+ “Head oskused annavad ameti” projekti raames külastasid turismi valdkonna õpetajad Aire Toffer ja Enna Kallasvee Mallorcal asuvaid IES CALVIÀlink opens on new page ja IES SON Rollanlink opens on new page koole ja sealseid praktikaettevõtteid.
IES Calvia kooli välissuhete koordinaator Sarah Alonso ja turundus ning administatiivtöö õpetaja Barbara Adrover tutvustasid külalistele Hispaania haridussüsteemi ja kooli õppekavasid, õppebaase ja praktikaettevõtteid. HKHK õpetajad osalesid pagariõppe praktilises tunnis ja turismi õppivate õpilaste meediaturunduse projekti esitlusel ning koka õpilaste korraldatud lõunasöögil.
Kogemustevahetuse tulemusena nägime ja õppisime, kuidas on võimalik erivajadustega õpilasi õpetada üheskoos tavaõpilastega, kasutades abiõpetajate tuge. Nägime, kuidas on võimalik turunduse oskuste õpetamisel läbi viia projektõpet koostöös ettevõtetega. Mõlemas koolis kogesime, kuidas sallivuse ja vägivallaga seotud probleeme teadvustatakse, neile tähelepanu pööratakse ja lahendusi leida püütakse. Õppisime ka, kuidas on saab kutseõppes spetsialiseeruda alles pärast sissejuhatavate pädevuste omandamist.
Ies Son Rollani koolis nägime, kuidas on õpetatakse väga erinevaid, nö neljanda taseme oskusi, turismi valdkonna kutseõppe õppekavas. Näiteks õpetati nii matka-, ratsutamise-, jalgratta- ja meresõidukite turismi valdkonna assistendi oskusi.
Mallorca turismiteenuste valik on lai ja see selgus ka praktikabaaside külastusel. Hetkel olid Mallorcal praktikal ka HKHK Loodusgiidi erialal õppivad õpilased. Saime osaleda ka meie õpilase Kai Kulboki juhitud jalgrattatuuril Palma linnas, kelle keele ja erialaste oskustega oldi väga rahul. Tundus nagu oleks tegemist pikaajalise ja kogenud töötajaga.
Kohalike ettevõtete külastusel saime teada, et väärtuslikke praktikakogemusi oleks meie õpilastel siin võimalik omandada erinevate ärimudelitega turismiettevõtetes (nt meresõidu- , matkamise-, jalgrattaspordi-, ratsutamise-, spa-, toitlustuse-, golfi- jne. teenuseid pakkuvates asutustes). Sarnased ettevõtted võivad eristuda veel ka sihtrühmast sõltuvalt ning saime tõdeda, et õppimisvõimaluste ja koostöövalik on lai.
Õpiränne Mallorcale oli erialaselt väga silmi avav ja kasulik kogemus. Saadud kogemusi saame edaspidi kasutada nii õppekavade arenduses kui ka igapäevases õpetaja töös.
Enna Kallasvee ja Aire Toffer