Tugiteenused
Haapsalu Kutsehariduskeskuses on õpilaste õpingute toetamiseks ellukutsutud järgmised tugiteenused:
- Rühmajuhendaja poolne tugi õpilastele
Igale õpperühmale on koolis kinnitatud rühmajuhendaja, kes toetab ja julgustab õpilasi õpingute jooksul; jälgib õpilaste õppetööst osavõttu ning õppetulemusi; probleemide tekkides abistab õpilasi nende lahendamisel; hoiab kontakti vanematega jne; Rühmajuhendaja on õpilase esmane toetaja, nõustaja ja abistaja.
- Õppenõustamine
Kooli tugispetsialistide seas on väga oluline roll õppenõustajal, kes koos teiste tugispetsialistidega selgitab välja õpilase võimed, õpioskuse ja erivajaduse õppetöö toetamiseks; nõustab ja toetab õpilasi nende edasijõudmiseks õpingutes; nõustab ja juhendab õpetajaid õpilase õppe planeerimisel ja läbiviimisel, õppetöö ja –meetodite kohandamisel õpilase võimetele vastavalt; koostöös teiste tugispetsialistidega koostab vajadusel HEV õpilastele individuaalse õppe- ja arenguplaani õppetöös edasijõudmiseks; nõustab vajadusel lapsevanemaid.
- Psühholoogiline nõustamine
Koolis töötab 4 päeval nädalas psühholoog, kes hindab õpilase psühholoogilist arengut ja õppetööga toimetulekut mõjutavaid tegureid; nõustab õpilast isikliku elu, õppetööga ning vaimse tervisega seotud probleemidega toimetulekul, vaimsete võimete, käitumis- ja suhtlemisoskuste arendamisel ning õpi- ja karjäärivalikute tegemisel; toetab õpilast ning nõustab vanemaid ja kooli töötajaid kriisisituatsioonist väljatulekuks vajaliku toe korraldamisel.
- Sotsiaalnõustamine
Kooli sotsiaaltöötaja hindab ja kaardistab õpilaste sotsiaalseid oskusi ning jälgib ja juhendab õpilasi sotsiaalsete probleemidega toimetulemiseks; kavandab õpilaste sotsiaalset pädevust arendavaid tegevusi koolis; jälgib õpilaste õppetöös osavõttu ning puudumiste tekkides selgitab välja põhjused ning koordineerib eri osapoolte (kool, kodu, KOV) koostöötegevusi katkestamise ennetamiseks; menetleb õpilaste avaldusi majanduslikel põhjustel toetuse taotlemiseks; teeb koostööd KOVdega õpilaste probleemide ennetamiseks ja lahendamiseks.
- Tugiisik koolis
Tugiisik jälgib regulaarselt mittestatsionaarses põhikooli- ja gümnaasiumiastmes õppivate õpilaste õppetöö tulemusi, vajaduse korral nõustab ise või viib kokku kooli õppenõustaja või aineõpetajatega toetusmeetmete kavandamiseks; koos tugispetsialistidega selgitab välja õpilaste õpiraskused või hariduslikud erivajadused, toob esile õppetöös edasijõudmisega seotud probleemid; viib õpilastega läbi individuaalseid vestlusi nende õpimotivatsiooni tõstmiseks ning lahenduste leidmiseks õppetööd takistavatele probleemidele.
Tugiteenuseid reguleerivad dokumendid
Tugiteenuste ja –meetmete rakendamise tingimused ja kord
Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuse hindamis-, nõustamis- ja tugiteenuste korraldamise kord
Haapsalu Kutsehariduskeskuses on õpilaste õpingute toetamiseks ellukutsutud järgmised tugiteenused:
- Rühmajuhendaja poolne tugi õpilastele
Igale õpperühmale on koolis kinnitatud rühmajuhendaja, kes toetab ja julgustab õpilasi õpingute jooksul; jälgib õpilaste õppetööst osavõttu ning õppetulemusi; probleemide tekkides abistab õpilasi nende lahendamisel; hoiab kontakti vanematega jne; Rühmajuhendaja on õpilase esmane toetaja, nõustaja ja abistaja.
- Õppenõustamine
Kooli tugispetsialistide seas on väga oluline roll õppenõustajal, kes koos teiste tugispetsialistidega selgitab välja õpilase võimed, õpioskuse ja erivajaduse õppetöö toetamiseks; nõustab ja toetab õpilasi nende edasijõudmiseks õpingutes; nõustab ja juhendab õpetajaid õpilase õppe planeerimisel ja läbiviimisel, õppetöö ja –meetodite kohandamisel õpilase võimetele vastavalt; koostöös teiste tugispetsialistidega koostab vajadusel HEV õpilastele individuaalse õppe- ja arenguplaani õppetöös edasijõudmiseks; nõustab vajadusel lapsevanemaid.
- Psühholoogiline nõustamine
Koolis töötab 4 päeval nädalas psühholoog, kes hindab õpilase psühholoogilist arengut ja õppetööga toimetulekut mõjutavaid tegureid; nõustab õpilast isikliku elu, õppetööga ning vaimse tervisega seotud probleemidega toimetulekul, vaimsete võimete, käitumis- ja suhtlemisoskuste arendamisel ning õpi- ja karjäärivalikute tegemisel; toetab õpilast ning nõustab vanemaid ja kooli töötajaid kriisisituatsioonist väljatulekuks vajaliku toe korraldamisel.
- Sotsiaalnõustamine
Kooli sotsiaaltöötaja hindab ja kaardistab õpilaste sotsiaalseid oskusi ning jälgib ja juhendab õpilasi sotsiaalsete probleemidega toimetulemiseks; kavandab õpilaste sotsiaalset pädevust arendavaid tegevusi koolis; jälgib õpilaste õppetöös osavõttu ning puudumiste tekkides selgitab välja põhjused ning koordineerib eri osapoolte (kool, kodu, KOV) koostöötegevusi katkestamise ennetamiseks; menetleb õpilaste avaldusi majanduslikel põhjustel toetuse taotlemiseks; teeb koostööd KOVdega õpilaste probleemide ennetamiseks ja lahendamiseks.
- Tugiisik koolis
Tugiisik jälgib regulaarselt mittestatsionaarses põhikooli- ja gümnaasiumiastmes õppivate õpilaste õppetöö tulemusi, vajaduse korral nõustab ise või viib kokku kooli õppenõustaja või aineõpetajatega toetusmeetmete kavandamiseks; koos tugispetsialistidega selgitab välja õpilaste õpiraskused või hariduslikud erivajadused, toob esile õppetöös edasijõudmisega seotud probleemid; viib õpilastega läbi individuaalseid vestlusi nende õpimotivatsiooni tõstmiseks ning lahenduste leidmiseks õppetööd takistavatele probleemidele.
Tugiteenuseid reguleerivad dokumendid
Tugiteenuste ja –meetmete rakendamise tingimused ja kord
Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuse hindamis-, nõustamis- ja tugiteenuste korraldamise kord